Terhi_ja_Tuija_MLP_asiakaspalvelu

MLP:n asiakaspalvelu helpottaa DiSC-valmentajan arkea

Kuvassa Terhi Bisi vasemmalla ja Tuija Hirvonen oikealla.

MLP Modular Learning Processes tunnetaan ystävällisestä ja nopeasta asiakaspalvelusta. Tuija Hirvonen ja Terhi Bisi ovat toimineet teknisenä ja sisällöllisenä tukena asiakkaisiin päin siitä asti, kun vuonna 1998 DiSC-tuoteperhe Suomeen rantautui.

Kun työyhteisön kehittäjä tai ammattivalmentaja lähtee mukaan Everything DiSC- tai Five Behaviours of Cohesive Team -valmennuksiin, hän ottaa tavallisimmin yhteyttä Tuijaan hoitaakseen ensimmäiseen valmennussettiin ja sertifiointiin liittyviä järjestelyitä. Terhi Bisi hoitaa yhteydenpitoa valmennusten jälkeen.

”Info@mlp.fi -meiliosoitteen takaahan meidät tavoittaa. Vakiasiakkaat taitavat tunnistaa meidät myös äänestä, vaikka monelle taidamme olla anonyymi palveluääni langan päässä.”, Tuija ja Terhi nauravat.

 

Creditit, salasanakyselyt, valmennusten suunnittelu…

Tuijan ja Terhin osaaminen ja kokemus Everything DiSC:iä koskevissa kysymyksissä ja sen hyödyntämisessä on laaja.
”Tavallisimmin opastamme Everything DiSC-profiileihin ja raportteihin liittyvien teknisten järjestelmien käytössä ja hoidamme asiakkaiden EPIC-tileille profiilien lunastamiseen tarvittavat creditit. Sparraamme uusia DiSC-valmentajia esimerkiksi valmennusten suunnittelussa.”, Terhi ja Tuija sanovat.

Terhillä on myös valmius valmentaa Everything DiSC-tuotteilla.  Joskus profiilien tulkinta ei ole yksiselitteistä, vaikka nykyiset raportit taustoittavatkin asiat hyvin. ”Neuvon silloin tällöin valmentajia profiilien tulkinnassa ja erilaisten raporttien hyödyntämisessä”, kertoo Terhi.

 

EPIC-tukea savoksi ja suomeksi

MLP Oy:n toimipiste on Vantaalla, mutta harva Hirvosen Tuijalle soittava asiakas tietääkään, että puhelimeen tai Skypeen vastataan Savonlinnassa. ”MLP:llähän on toimisto Savonlinnan Olavinkadulla – Skypetys Vantaan toimiston ja asiakkaiden kanssa on ollut arkipäivää jo vuosia.”, Tuija toteaa.

Vielä 10 vuotta sitten DiSC-profiilit tehtiin paperille. Sähköinen EPIC on toiminut Suomessa nyt 10 vuotta.  ”EPIC-koulutus Skypen kautta toimii erinomaisesti. Asiakas jakaa näytön ja käyttää systeemiä itse, minä ohjaan verkon päässä. Se on myös minulle hyvä paikka oppia lisää asiakkaan arjesta ja tarpeista.”, kertoo Tuija.

 

Et jää yksin valmentajasertifioinnin jälkeen

Kun valmentaja saa Everything DiSC-sertifiointiprosessin ensimmäiset koulutukset suoritettua, hän voi alkaa käyttää tuoteperhettä omissa valmennuksissaan. ”Meillä on tosi laajasti valmentajan työtä tukevaa materiaalia MLP:n verkko-oppimisympäristössä eli eDisc-alustalla. Jos olet unohtanut sisäänkirjautumistunnukset oppimisympäristöön, ota yhteyttä.” kannustaa Tuija.

Netistä löytyy myös maailmanlaajuinen DiSC-profiilin käyttäjien verkkopalvelu MyEverythingDisc.com. ”MyEverythingDiSC.com-verkkopalvelu on DiSC-profiilien hyödyntämisessä omaa laatuaan, vertailut ja vinkit palvelevat profiilin loppukäyttäjää monessa kohtaamistilanteessa. Siinäkin me neuvomme mielellämme alkuun.”, Terhi jatkaa.

”Kun Everything DiSCin maailmaan hyppää, tulee paljon uutta ja alkuun asiat saattavat tuntua sekavilta. Me olemme täällä sitä varten, että kun tulee kysymyksiä – isoja tai pieniä – autamme asian selvittämisessä. Meillä on aito halu olla avuksi ja toivommekin, että kynnys yhteydenottoon on pieni.”, summaavat Tuija ja Terhi hymyssä suin.